Leren Creëren

Ik stel me het liefst voor dat ik een aantal weken geleden nietsvermoedend de workshop 'Leren Creëren' (van Jasper van der Kolk) binnen stapte.  Met geen idee wat me te wachten stond en geen idee welke drempels ik over moest. Gewoon, lekker naïef.
Maar dat is natuurlijk helemaal niet waar. Ik wist heel goed dat ik uit mijn comfortzone moest stappen. Ik tekende onderstaande plaatje voordat ik met de workshop begon. Ik wilde naar die plek, de plek van de magie, maar ik wist ook dat ik daarvoor mijn grote, fijne comfortzone moest verlaten. Dat ik drempels over zou moeten en mijn blokkades flink in de ogen moest kijken. Om ze daarna de waarheid te gaan vertellen.
Nu we een aantal weken op weg zijn met de workshop heb ik een idee waar die plek voor mij is. Ik had eigenlijk gehoopt dat dit een prachtige plek zou zijn waar de mooiste ideeën tot me zouden komen. Maar weer, niets van dit alles is waar. Het is gewoon in ons rijtjeshuis in Diemen, in onze studeer/logeer/creëer kamer. En de mooie ideeën komen me daar niet aanvliegen. Ik ga daar elke dag zitten, minimaal 15 minuten per dag en ik ga daar schrijven. Met pen en papier. Een blog, een verhaal. Misschien komt er zelfs een YouTube kanaal met allemaal verhalen aan, gewoon vanaf ons rijtjeshuis in Diemen. Want als er 1 ding is wat ik geleerd heb de afgelopen weken is dat ik verhalen kan bedenken, schrijven en vertellen. Nu niet van je stoel vallen en denken dat ik een speciale gave heb. Nee, verhalen vertellen kan iedereen, is me verteld.... Alleen moet je het gaan doen. Proberen en gaan. Een idee (alleen een beginzin kan ook) bedenken en de pen op het papier.
En dan gebeurt het, dan is het er, die plek: 'Where the magic happens'. Dan wordt ik blij. Daar laat ik even alle dingen achter me en verlaat ik graag mijn grote comfortzone.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Delen

Geven en ontvangen

'Terug naar je eige land'