You took a risk, greater than all.

De laatste tijd denk ik vaak aan het verhaal uit de bijbel van de bloed vloeiende vrouw. Ik zie haar voor me. Ver buiten de stad omdat ze onrein is (in die tijd was dat zo..). Ze heeft alles gegeven om beter te worden en het werd alleen maar erger. Ze heeft alles geprobeerd, maar bleef achter met niets. En dan hoort ze over een man die grote dingen doet, die geneest. En daar wil ze naartoe. Ze zal moedig moeten zijn, want ze moet onder de mensen komen en ze zullen naar haar kijken. Ze voelt de ogen nu al, vol afschuw of medelijden. Maar ze gaat en is moedig. En Hij, die het grootste risico nam, prijst haar voor haar moed.

'I hear of your greatness. Every time I hear of your greatness.
I am sick, broken and lost. Will give anything to be healed.
Gave everything to be free, but it brought me nothing, left me broken.

And then I hear of your greatness. I want to see you, want to touch you.
I want to be in your presence, if I could only touch your clothes.

People all around you. I will make my way to you.
There you are and I feel hope arises. I see your light and presence.
I know that when I can only touch you I am healed.

I came to you and I am healed. I touched You and You gave me what I needed.
You turn around and want to see me. You don't give up, you want to see me.
And I fall at your feet. Free of this curse, free at last. Your greatness healed me.

Your loving words say: My daughter, live well, live blessed. You took a risk, greater than all.'


Reacties

Populaire posts van deze blog

Delen

Geven en ontvangen

'Terug naar je eige land'